Älä tutki, jos ei kiinnosta

Olen luennoillani kertonut esimerkkiä täysin ylivertaisesta asiakaskokemuksesta Alppilan Autohuollon Konalan toimipisteessä. Renkaanvaihto tapahtuu parhaimmillaan 6 minuutissa ja asiakkaan odotukset ylitetään uudelleen jokaisen asioinnin yhteydessä. Kysyin

Lue lisää »

Asiakaskuuntelun lyhyt oppimäärä

Miksi nykyisten asiakkaiden kuunteleminen on tärkeää? 1. Jo se, että kysyt asiakkaalta, mitä hänelle kuuluu ja miten voisit palvella häntä entistä paremmin, on asiakassuhteen hoitamista. Kun

Lue lisää »

Videossa on voimaa

Video todella herättää tunteita. Asiakkaamme kommentoivat aina ensisijaisesti videoraporttiamme, vaikka kylkeen olisi pistetty pystyyn maan mahtavin slideshow tai muu tekstimuotoinen infografiikka. Miksi videossa on niin

Lue lisää »

Tutkimalla organisaatio ja yhteisö oppivat

Mitä sinä voit oppia ympäristöstäsi: organisaatioltasi, työkaveriltasi tai asiakkaaltasi? Organisaation kollektiivinen tieto ilmenee sen kulttuurissa. Sen rakenteissa, luoduissa säännöissä, muodostuneissa rutiineissa, ei-kyseenalaistettavissa normeissa, ihmisten puhetavoissa ja

Lue lisää »

Mitä hymynaamat ei kerro…

Nettisivun tai palvelun käyttäjän kokemusta voidaan tarkastella hyvin moniulotteisesti. Tähän mennessä moni tyytyy hymynaamamittareinakin tuttuihin Customer Effort Scoreen (CES), jolla mitataan nimensä mukaisesti sitä, kuinka

Lue lisää »

NPS-kyselyiden vastaajat hukassa

Etkö saa vastaajia NPS-kyselyysi tarpeeksi? Et valitettavasti ole yksin ongelmasi kanssa. NPS (Net Promoter Score) on saavuttanut nopeasti asiakaskokemusmittareiden joukossa valtavan suosion, joka perustunee sen

Lue lisää »

Mitä mittaat, sitä saat

Jokaisessa organisaatiossa on omat kipukohtansa ja kehittämistä vaativat alueensa, mutta kaikissa organisaatioissa on kuitenkin aina olemassa jotain, joka toimii hyvin. Mitä organisaatioissa ja sen ihmisissä

Lue lisää »