Mikä on ylivertainen asiakaskokemus?

Ylivertainen asiakaskokemus tarkoittaa varmasti kaikille vähän eri asioita ja ne ovat myös tilannekohtaisia. Ostaessasi vaikka pääsylipun saaristolauttaan tai lentokenttäbussiin tilanne tuskin vaatii paljon muuta kuin

Lue lisää »

Asiakashoiva – Asiakaskielen peruskurssilla

Kun teemme haastattelututkimusta, käy usein niin, että Sailer ja Asiakasyritys, jolle tutkimusta tehdään, sekoittuvat haastateltavan puheessa. Haastateltava puhuu haastattelijalle käyttämällä pronominia te: ”Me ollaan oltu

Lue lisää »

”Kaikkihan osaa englantia”

Teemme usein haastatteluja eri maissa ja voisi kuvitella, että haastattelut olisi useimmiten ongelmatonta tehdä englanniksi, koska “kaikkihan osaa englantia”. Olemme kuitenkin tiedostaneet, että joissakin tapauksissa

Lue lisää »

Miten tehdä hyvä haastattelu?

Tähän olen kerännyt muutamia havaintoja siitä, miten onnistua laadullisten haastattelujen tekemisessä. Havainnot perustuvat omaan kokemukseeni, joten joku muu voisi pitää muita asioita tärkeinä. Hyviä haastattelutapoja

Lue lisää »

Kysymällä muutetaan maailmaa

Tutkimushaastattelujen tekeminen Sailerilla on työni antoisimpia puolia. Saan puhua kiinnostavista aiheista kiinnostavien ihmisten kanssa. On valtavan innostavaa keskustella eri alojen asiantuntijoiden kanssa heille tärkeistä aiheista.

Lue lisää »