Meidän vanha normaalimme taipuu loistavasti myös uuteen 

Kukaan ei varmasti lähtisi kiistämään, etteikö pandemia-aika olisi muuttanut työn tekemistä valtavasti. Kaikin mahdollisin tavoin on pyritty sopeutumaan sekä löytämään mahdollisuuksia vallitsevasta tilanteesta. Uusi normaali on syntynyt ja nyt keskustellaan siitä, mistä halutaan pitää kiinni korona-ajan jälkeen.
 
Me Sailerilla olemme tehneet paljon laadulliseen tutkimukseen liittyvää kehitystyötä viimeisen vuoden aikana ja korona-aika on tuonut sitä kautta myös paljon hyvää toimintaamme. Yhteen asiaan ei kuitenkaan vaikuta koronan tuleminen eikä meneminen: videotutkimuksen tekeminen etävideoyhteydellä nimittäin oli olemassa jo ennen koronaa.
 
Videotutkimuksen tekeminen etävideoyhteydellä oli olemassa jo ennen koronaa.
 
Videografia on nykyaikaisin ja vaikuttavin tapa tehdä laadullista asiakasymmärryksen tutkimusta ja etävideoyhteys tekee siitä myös ketterää ja vaivatonta. Se oli fiksua ennen koronaa, sen aikana ja se tulee olemaan myös koronan jälkeenkin.
 
Miksi?
 
Etävideolla tavoitat kohderyhmäsi aivan yhtä helposti kuin puhelimella tai kyselyllä, olivat asiakkaasi sitten eri kaupungissa tai jopa mantereella. Videoyhteydellä kohtaaminen asettaa ihmisen keskiöön. Samalla vaivalla saamme tutkimuksen avulla esiin myös tutkittavien ilmeet, eleet ja tunteet. Hienoa, eikö?
 
Korona-aika vain vahvisti etävideotutkimuksen hyviä puolia. Haastatteluun osallistuminen kotoota käsin on tartuntojen kannalta turvallista, mutta se on myös psyykkisellä tasolla turvallisen tuntuista, mikä helpottaa haastateltavaa rentoutumaan ja olemaan omana itsenään. Etävideotutkimus ei ole mikään korona-ajan juttu, sen oivallisuus ei perustu siihen, ettemme saa tavata toisiamme. Se on tapa tehdä asiakasymmärryksen tutkimisesta tehokasta ja vaikuttavaa.
 
Etävideotutkimuksen oivallisuus ei perustu siihen, ettemme saa tavata toisiamme. Se on tapa tehdä asiakasymmärryksen tutkimisesta tehokasta ja vaikuttavaa.
 
Jos tutkit, tutki siis laadullisesti – ja laadukkaasti. Jos haluat ymmärtää asiakkaitasi tai henkilöstöäsi entistä paremmin, testaa meidän vanhaa normaalia, joka taipuu uuteenkin normaaliin mallikkaasti.
Any questions?

Reach out to us.