Kolminkertaistamassa myynnin konversiota ja lisäämässä myyntiä Vapaus Bikes:in kanssa

Haaste

Pyöräily kiinnostaa ihmisiä. Se on liikkumismuoto, jolla on merkitystä sekä planeettamme, että ihmisten terveydelle ja hyvinvoinnille. Miksi kaikki eivät kiinnostuksestaan huolimatta kuitenkaan pyöräile? Vapaus Bikes halusi lisätä ymmärrystään siitä, mikä estää ihmisiä pyöräilemästä ja miten näitä esteitä voitaisiin ylittää, jotta pyöräilyn ja pyöräilijöiden määrää voitaisiin kasvattaa?

 

Ratkaisu

Sailer toteutti videohaastattelututkimuksen, johon rekrytoitiin pyöräilyä harrastamattomia ihmisiä eri puolilta Suomea. Videohaastattelut tallennettiin, videoaineisto analysoitiin ja analyysin pohjalta editoitiin videoraportti, jossa pyöräilyä harrastamattomat haastateltavat kertovat suhteestaan pyöräilyyn ja pohtivat syitä omaan pyöräilemättömyyteensä.

“Uskon, että tätä kohderyhmää ymmärtämällä pystymme kolminkertaistamaan konversiomme. Meidän kohdalla se tarkoittaa kymmeniä miljoonia euroja lisää myyntiä.” Mikko Ampuja, CEO Vapaus Bikes

 

Oivallukset

Sailerin videotutkimus poisti epävarmuutta Vapauden päätöksenteosta ja lisäsi varmuutta toimenpiteiden oikeaan kohdistamiseen. Videoraportti on auttanut Vapauden johtoa tapaamisten ja työpajojen suunnittelussa ja niihin valmistautumisessa ja säästänyt aikaa ja vaivaa. Videota on katsottu niin Vapauden organisaation sisällä eri konteksteissa kuin yhteistyökumppanienkin kanssa yhteistyön kehittämiseksi. Tutkimustulosten jakaminen on videoraportin avulla ollut erittäin helppoa. Video tekee ihmiset näkyviksi. Videon visuaalinen viesti on vaikuttava ja aitojen ihmisten ja heidän kommenttiensa voima valtava.

 

Mitä tapahtui projektin jälkeen

Tutkimuksen perusteella Vapaus tietää nyt, miten puhutella haluttua kohderyhmää, jotta heidät tavoitetaan ja voi luoda uuden toimintamallin, joka kannustaa kohderyhmää pyöräilemään. Vapaus hyödynsi tutkimusta uuden markkinoinnin sisältösuunnitelman ja -kalenterin rakentamisessa ja on luomassa tekniseen palveluunsa uusia ominaisuuksia.