Kiinnostu oikeesti, se lisää kassavirtaasi

Olipa mielenkiintoinen puhelu eilen nimeltä mainitsemattoman lappilaisen kuljetusyrityksen kanssa. Autenttinen kokemus todellakin.
 
Minä: Hei! Olisin menossa paikasta X paikkaan Y, josta junani lähtee kohti Helsinkiä klo 9:34. Teidän bussinne näyttää tulevan paikan päälle sopivasti kello 9 ja _35_. Olisinkin halunnut tässä tarkistaa, että onhan nämä yhteydessä toisiinsa, eli tämän bussin ottaessani ehdin kyseiseen junaan?
 
Asiakaspalvelija: Joo, emme voi kyllä taata että ehdit junaan. Eivät nämä ole yhteydessä. Tästä on kyllä jo palautetta tullut.
 
Minä: ”Öö… jaa? Ai… ON tullut palautetta?
 
Asiakaspalvelija: ”Kyllä, syksyksi saamme tämän varmaan sillä tavalla että tulee aiemmin paikalle jotta ihmiset ehtii junaan.”
 
En ihmettele, että on tullut palautetta. En päässyt bussin kyytiin. Vaan jos olisi tuo maksavan asiakkaan aito kuuntelu näkynyt toiminnassa, niin olisin takuulla lähtenyt matkaan. Tässä tilanteessa kuuntelu käytännössä olisi tarkoittanut 5-10 minuutin muutosta aikatauluun, enkä puheista päätellen ole ollut ensimmäinen, joka asiaa on tiedustellut.
 
On muuten samainen yritys aiemminkin menettänyt asiakkaan rahat, kun maksupääte ei toiminut. Viime syksynä sain ilmaisen kyydin, kun kuski yritti rahastaa sekä lähtö- että päätepysäkillä, siinä onnistumatta. Useammalta matkustajalta taisi jäädä rahat saamatta. Jo pienen pieni kiinnostus myös yrityksen ylemmältä taholta (ehkä samalla omistajilta?) lisäisi yrityksen kassavirtaa.
 
No, unohdetaan tämä pieni vastoinkäyminen. Pääsin juna-asemalle autolla. Nyt onnellisena toisen onnistujan, VR:n kyydissä. Veturinkuljettajatkin töissä, toisin kuin viime perjantaina! 😉
Kysymyksiä?

Ota meihin yhteyttä.